fredag 8 februari 2013

Lyckorus


Ett lyckorus rusar genom kroppen när jag kommer in i danssalen.
Det spelar ingen roll om det är jazz, moderndans, balett eller streetdance.
Jag är alltid lika glad så fort jag hör dansmusiken dunka från högtalarna.
När pulsen kommer igång och svettpärlorna glittrar i pannan känner jag mig som lyckligast.

Många känner att man måste vara bäst på den sporten man håller på med, men då brukar det inte bli så kul. Ett fritidsintresse ska inte vara så kravfyllt tycker jag.

Jag är inte bäst i dansgrupperna, men ärligt talat så bryr jag mig inte om det. Det viktigaste är att jag bara får vara med och dansa. För det är det enda jag bryr mig om.

Jag tror att när ett fritidsintresse inte är så krävande så blir det mycket roligare. Vi ungdomar har tillräckligt med press på oss i skolan, vi behöver inte mer.

 

1 kommentar: