onsdag 26 december 2012

Fantast av Grekland!

Grekland. Kallithea.Ving Resort.
Plötsligt visas orden i ett snabbt klipp på den gigantiska skärmen och
mina minnen rullar i gång...

Jag sitter djupt nersjunken i biofotöljen för att ta del av en av julens premiärfilmer:
"Sune i Grekland"
Redan när jag såg reklamen för filmen för ett par månader bestämde jag mig för att den filmen skulle jag se.

 Inte för att jag är någon fantast av Sunefilmer. Inte för att jag är någon fantast av svenska filmer. Men för att jag är en fantast av Grekland!
Jag som besökt Grekland otal gånger och älskar allt som har med Grekland att göra; grekisk sallad, grekisk landsbygd, grekiska båtturer, grekiska solmogna tomater, grekiska sandstränder och grekiska olivträd.
Den filmen skulle jag se!

Jag sitter där, djupt nersjunken i biofotöljen och snabbt visas ett klipp när Rudolf håller i en broschyr. En resebroschyr. Där det anges att han och familjen ska till Grekland. Närmare bestämt Ving Resort i Kallithea.

Mitt hjärta slår ett par snabba slag och jag känner hur minnena sparkas i gång.
Kallithea, Rhodos stad, Faliraki!
Tänk så många fina minnen jag har från dessa trakter!

Resten av filmen sitter jag med ett leende på läpparna.
Inte för att jag tycker att filmen är särskilt bra. Inte för att jag tycker att skådespelarna gör några strålande insatser.
 Men för att jag njuter. Njuter av att känna igen mig!  Njuter av att se glimtar av platser jag besökt! Njuter av att minnas alla fina stunder!

Grekland. Kalithea. Ving Resort.
Kanske är det dags att surfa in på www.ving.se och boka en resa?

Har du förresten sett filmen och vad tyckte du om den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar