måndag 17 december 2012

Jullov är otroligt ballt!

Det efterlängtade jullovet närmar sig och om bara några få dagar är det här! Förut idag, när vi gick tillbaka till skolan efter föreläsningen på gymnasiet fick jag en sådan underbar känsla. Jullovet närmar sig! Snart är vi lediga! Nu är det bara ett par temadagar kvar och sen är vi lediga! Kände att jag ville dela den känslan med er på blugget.

Jullov, snö och vinter får mig att tänka på en jullåt som jag hörde för ett par år sedan. Texten är härlig och melodin är glad, man blir upprymd när man sjunger den, ungefär som när man sjunger "Flaggan vajar" när sommarlovet ska börja. Jag ger er texten så får ni själva tänka er hur den låter med lite glad musik till;

Nu så är det vinter och kallt,
snön den ligger vit överallt.
Nu så slipper vi sitta inne
jullov är otroligt ballt!

Jag längtar till jullovet och det tror jag att ni gör också!

16 kommentarer: