lördag 22 december 2012

Jag gör det, gör du?


En del gör det, andra inte. Jag gör det.
För vart går gränsen egentligen? Är det bara när man är liten och tror på tomten eller gör man det hela livet ut? Jag har nog alltid gjort det och kommer alltid att göra det.
Längtat. Längtat till jul.

Hur kan man inte längta till jul?
Hur kan man inte längta till alla jultomtar och andra saker som man tar fram och som man sedan tröttnar på en vecka eller två. Efter alla hjärtformade pepparkakor som bjuds på överallt, alla julsånger som man hör vart man än går, julgranen som är pyntad och klar för julen med alla julklappar under, som är inslagna i tomtepapper, snön som är så blöt och kall men också väldigt vit, men framförallt, alla julkalendrar, chokladkalendern, radiokalendern, adventskalendern och glöm inte julkalendern som sänds på tv:n.

Vad är jul om man inte har fått stresshandla alla julklappar, skrivit julkort för glatta livet, inhandlat all julmat, julstädat, skrivit önskelistor till tomten och kollat på Kalle Anka på tv:n?
Utan detta är det inte jul, inte för mig.
  
En del gör det, andra inte. Jag gör det, jag längtar…

2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Jag längtar också efter julen. Visst kan det ibland vara lite ångestladdat med allt som "måste" göras innan jul, men det är det värt. Julen är en mysig tid på året. I år ser det ju dessutom ut som att vi får en fantastisk jul. Vit och fin med massor snö! Hoppaas att du och alla andra i klassen får en riktigt skön jul och att ni njuter av att vara lediga! God jul!

    SvaraRadera