söndag 30 december 2012

Mental resa

När året närmar sig sitt slut och ett nytt år närmar sig, är det en god idé att slå sig ner en stund och tänka efter vad som har hänt det gågna året. Den första tanken som kommer upp är kanske att inget har hänt. Inget. Men om du låter tankarna gå tillbaka i minnet och analysera det gågna året kommer du garanterat att upptäcka att det är en hel massa som hänt.
 
Tidigare idag ägnade jag några minuter till att tänka efter vad jag varit med om under
 året 2012. Jag började i januari månad och lät sedan tankarna sväva framåt i tiden till dagens datum.Jag blev förvånad. Tänk så mycket jag varit med om under året, både stora och små händelser.  Händelser som har betytt olika mycket för mig, men som alla har varit utvecklande för mig som person.
 
Än är det några skälvande timmar kvar av 2012. Passa på, ta några minuter, sätt dig ner, blunda och gör en mental resa tillbaka genom året.
 Du kommer bli överraskad hur mycket du varit med om!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar