måndag 10 december 2012

Pinsamt möte


Jag var på Jysk och praoade. Och då, såklart, så visste jag inte var allting stod och hur allting fungerade. När jag var där och praoade så hände en pinsam sak.

Det var såhär att en dam i kanske 30-årsåldern kom och frågade vart kuddarna fanns och om jag kunde visa henne. Hon skulle ha en speciell kudde med speciella mått.
”Oups! Ingen aning!” tänkte jag.
Jag borde ju ha frågat någon annan som jobbade där men så långt tänkte inte jag. Så jag sa ”självklart följ med här”. Och så visade jag fel och gick till tygavdelningen.
Damen sa då ”men där är inte kuddarna unga dam!” och så fick jag en liten utskällning.
Det var väldigt pinsamt och jag blev helt röd i ansiktet. Jag tittade mig omkring och letade med blicken och gick runt och letade lite, och så PANG! Där var kuddavdelningen!
Damen frågade mig sen om mått och lite sånt. Då kom jag på att jag kunde hämta någon annan som kunde hjälpa henne. Lite sent eftersom jag redan gått fel, men jag tänkte ”bättre sent än aldrig”. Det löste sig för precis då som kom en annan anställd och kunde hjälpa henne. Så jag gick därifrån och efter ett stund så kom damen till kassan. Jag gömde mig under disken för jag skämdes så mycket.

Så kan det gå när man är ny och inte vet var allting står. Haha oups så fel det kan bli!


 

8 kommentarer:

  1. Hihi, ja det måste kännts pinnsamt. Tur att du hittade kuddarna till slut iallafall : )

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Vad pinsamt, men starkt av dig att våga hjälpa till och försöka ialla fall!!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera